poniedziałek, 23 września 2013

Sos barbecue (BBQ)



Inspiracją do zrobienia tego sosu był dla mnie pewien przepis zaczerpnięty z odmętów serwisu Youtube, który z pewnością wkrótce się tu pojawi. Tamten przepis przewidywał użycie gotowego sosu BBQ, a ja chciałam być fajna i zrobić go w warunkach domowych. Porady szukałam w tym samym serwisie i znalazłam to - polecam użytkownika, żeby nie było, że kradnę ;) A dla tych, którym szkoda 4 minut na obejrzenie filmiku, zrobiłam notatkę:

Składniki:
- 150 g ketchupu
- 2 łyżki miodu
- 1,5 łyżeczki musztardy
- 2 łyżki sosu sojowego
- 1 ostra papryczka (ja użyłam pasty)
- 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
- 50 ml wody
- łyżka czosnku granulowanego


Przygotowanie tego cudeńka jest nad wyraz proste - bierzemy rondelek i dodajemy do niego wszystkie składniki oprócz czosnku. Jeśli mamy ostrą papryczkę, musi być bardzo drobniutko pokrojona. Ja wrzuciłam łyżeczkę pasty z ostrych papryk.


Po wlaniu wody włączamy gaz i mieszamy wszystkie składniki. Kiedy się połączą, wsypujemy czosnek, doprowadzamy do wrzenia i ciągle mieszając gotujemy tak ze dwie minuty.

Gotowy sos wystarczy już tylko ostudzić :) Świetnie nadaje się do wszelkiego rodzaju mięs, zwłaszcza grillowanych i z rożna, ale nie tylko. W sumie to użyłam go raz nawet do kanapki z serem i też pasował, więc warto poeksperymentować z zastosowaniami ;) Jeśli nie lubicie ostrych sosów, spokojnie można papryczki nie dodawać i też będzie dobry.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz